lørdag den 15. februar 2014

Opskrift

Ligesom jeg normalt ikke laver boganbefalinger så laver jeg normalt heller ikke indlæg med opskrifter. Men igen, ligesom med boganbefalingen, nogen gange læser/ser/spiser man bare noget der er så godt, at man må dele det med andre.
Så derfor - dam dam dam - giver jeg jer nu:  

Butternut squash sovs med pasta!
Til 2 personer



Det skal du bruge:

5 dl butternut squash i tern
0,5 dl cashewnødder
1 fed hvidløg
3 dl vand
1-2 tsk citronsaft
Paprika
Salt
Peber
Pasta Penne
2 Kyllingefilter
Grønsager efter valg, evt. kål, spinat eller broccoli (Jeg brugte kål)

Sådan gør du:

Lad cashewnødderne stå i vand natten over, eller i mindst 4 timer før brug.
Forvarm ovnen til 200 grader.
Skræl butternut squashen og fjern kernerne, skær den der efter i tern. Vend ternene i lidt olien og drys med salt og peber. Placer dem på en bageplade med bagepapir og bag i en 30-40 min. De skal være møre. Lad dem afkøle i 5 min.
Imellem tiden kog da pastaen som anvist på pakken, skær kyllingefilerne i tern og steg dem. Forbered også nu de valgte grønsager - steg dem evt. lidt på en pande.
Fjern vandet fra cashewnødderne og skyld dem. Put dem i en blender sammen med butternut squashen, 3 dl vand, citronsaft og hvidløg samt krydderier. Blend det hele sammen og smag til. Hvis sovsen er for tyk, tilsæt da lidt mere vand.
Hæl vandet fra pastaen og bland grønsager + kylling i gryden. Tag derefter butternut squash sovsen og hæl ønskede mængde i samme gryde som pastaen.
Varm det hele op ved svag varme og server.

TIP: Sovsen kan holde sig ca. en uge i køleskabet i en lukket beholder.




 Ps. jeg lover at det smager godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar